System prowadzenia wątków - odpowiedź zwrotna.
Ayrith
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.

Czy obecny system prowadzenia wątków powinien zostać zmieniony?

0 - 0%
0 - 0%
0 - 0%
2 - 100%
 
Wszystkich Głosów: 2
 
Administrator Haraedo

System prowadzenia wątków - odpowiedź zwrotna.  Empty System prowadzenia wątków - odpowiedź zwrotna.

29/7/2023, 00:04
Administrator Haraedo
Na początku lipca zmieniliśmy system prowadzenia wątków z kwartałowego na czasowy (4 miesiące od daty fabularnej). Po trzech miesiącach funkcjonowania takiego mechanizmu przyszliśmy zapytać was o zdanie: sprawdza się?

Dochodzą nas słuchy, że czas mógłby zostać wydłużony. Jeżeli rzeczywiście większość z was czuje taką potrzebę - dawajcie znać! W ankiecie pojawiła się opcja na 5 i 6 miesięcy, ale również na waszą innowacyjną metodę, jeżeli na taką wpadliście.

Przy okazji przypominamy, że ankieta jest wyłącznie poglądowa i głosy będą liczone na bazie waszych wypowiedzi. W poście wyraźnie zaznaczcie na co oddajecie głos.

Ankieta zakończy się 17 września.
Administrator Haraedo

System prowadzenia wątków - odpowiedź zwrotna.  Empty Re: System prowadzenia wątków - odpowiedź zwrotna.

28/8/2023, 19:21
Administrator Haraedo
Wypowiem się jako pierwsza, bo długo na ten temat myślałam. Początkowo system kwartalny wydawał mi się w porządku, a później, gdy zamieniliśmy go na konkretne widełki czasowe - tym bardziej. Nie ograniczał tak jak ten pierwszy, ale wciąż był w pewien sposób uwierający. Zwłaszcza dla osób, które piszą trochę wolniej bądź takich, które z losowych, prywatnych przyczyn nie mogły przez jakiś czas zaglądać na forum, by później "kończyć wszystko po macoszemu". Jednocześnie wciąż denerwowała mnie myśl o graczach, którzy nie wymieniają się postami w danej lokacji, zwyczajnie ją zajmując. Ilość miejsc fabularnych jest u nas spora, da się ją również bez problemu powiększyć, jednak to dalej nie rozwiązywało problemu, który krył się za takimi skrajnymi przeciągaczami.

Obecna metoda rozwiązuje więc kłopot do przesady ślamazarnych wątków, ale generuje kolejny. Doszły mnie też słuchy, że ogranicza on graczy, którzy treści tworzą wolniej albo/i którzy są aktywni i chcieliby w danym miejscu pociągnąć motyw przez dłuższy okres, co aktualny system im uniemożliwia.

Dlatego pomyślałam o innej opcji.
Zasady, którymi by się kierowano:
- W danej lokacji może być przeprowadzana tylko jedna fabuła jednocześnie (co ma zapewnić brak "przeplatania się" dwóch wątków osadzonych w kompletnie innych ramach czasowych).
- Czas na odpowiedź na post poprzedni wynosi max. miesiąc (półtora?). Po upływie tego limitu wątek może zostać zamknięty na prośbę innego gracza chcącego rozpocząć rozgrywkę w danym temacie. Wątek taki zamykany jest przez administratora z konta Haraedo (podobnie jak miało to miejsce na końcu kwartałów).
- Nie ma jako tako limitu czasowego na przeprowadzenie całego wątku tak długo jak długo jest on aktywny lub, jeżeli przystopuje na miesiąc (półtora?), tak długo jak długo nikt inny nie poczuje potrzeby pisania akurat w tym miejscu.
- Wątki prowadzone przez graczy, których przynajmniej jeden z użytkowników trafił do grupy nieaktywnych, są automatycznie zakańczane z konta Haraedo.
- Uprasza się, aby nie przeciągać wątków w sposób skrajny, doprowadzając do sytuacji, w których fabuła - dla przykładu - dzieje się w lecie, gdy w czasie rzeczywistym panuje późna zima. W takim przypadku administracja może zwrócić uwagę wystosowując prośbę o przyspieszenie rozgrywki (przy zaznaczeniu, że jest to wyłącznie prośba, dodatkowo kierowana zazwyczaj do osób, które zaniedbują wyłącznie konkretny wątek!).
- Maksymalna data wsteczna do zaczęcia wątku to miesiąc/półtora/dwa miesiące (do ustalenia).

To moja propozycja na ten moment. Starałam się zebrać wszystkie problemy jak zagrania się w jeden punkt owieczki, a następnie wyłuskać z tego możliwie najsensowniejsze rozwiązanie - żeby i wilk był syty, i jagnięcia całe.

Ye Lian ubóstwia ten post.